Ana içeriğe atla

Açılış

Evet, Binnur'un 30. yıl için topladığı bilgilerle ilgili mesajlar Yahoo grubundan gelip durdukça gruptaki mesajlarda ne kadar çok bilgi olduğunu, ama bunun yüzlerce mesaj arasında kaybolup gittiğini farkettim.

Benim yaşamımda 7 yıllık Kadıköy Maarif Koleji (Anadolu Lisesi adını tam olarak sevemedim) deneyimi büyük izler bıraktı ve kişiliğimin gelişmesinde önemli bir yer aldı. Belki de 7 yıl daimi yatılı olmam okulla özdeşleşmemde rol oynadı. Uzun geceler ve yalnız hafta sonları boyunca sinemayla, edebiyatla tanıştım, kendimle kaldığımda sıkılmamayı öğrendim, ailemden ayrı yaşabilmeye, kendi başımın çaresine bakmaya alıştım.

Bu blogun amacı günlük mesajlar ya da Türkiye'nin nereye gittiği gibi politik sohbetler değil. Amacım 1978'li martıların o yıllardan anılarını paylaşmaları. Belki anılarımızı geçmişin sisinde yitirmeden önce böyle bir şey önemli. Ercan Akbay gibi yetenekli arkadaşlarımız belki kitaplarında bahsedecekler o günlerden, ama eminim kollektif olarak yazacağımız şeyler o zamanın güzel bir yansıması olabilir.

Ben örnek olması açısından bir iki kısa yazıyı hemen ekliyorum. Haydi kaleminize (klavyenize) kuvvet!

Eğer blog yazarken HTML kullanmak, resim eklemek vesaire konusunda yardım isterseniz bana yazın. Artık epeyce deneyimli sayılırım.

Yorumlar

Ayhan Enginar dedi ki…
Sevgili Molla (okulda sana böyle hitap ederdik, yanlış hatırlamıyorsam)

Böyle bir bloknot açtığın için seni kutlar, ayrıca teşekkür ederim.

Kadıköy Maarif benim de kişiliğimin oluşmasında çok önemli rolü bulunan bir eğitim yuvası ve toplumsallaşma ocağı oldu. Hiç unutmam, Ankara'da Siyasalda okurken neredeyse her haftasonu İstanbul'a gelir ve hemen her seferinde de ayaklarım beni Moda'ya, Koleje, Bomonti (okulun mütemmim cüzü)ye taşırdı.

Artık sayende okula oturduğum yerden ulaşabileceğim.

Sevgiler,

A.