Ana içeriğe atla

Milliyet, 4 Temmuz 1971, Pazar, sayfa: 9




Ektekini yıllardır arıyordum, nihayet internetten buldum, sizlerle paylaşayım dedim. Bakın bakalım, kendi isminizi bulabilecek misiniz? Ben 80inci sıradayım.
 
Arzu eden, şu linkten 9. sayfaya gitmek suretiyle de erişim sağlayabilir:



Dediğim gibi yıllardır uğraşıyorum bunu bulmak için. Ankara'da Milli Kütüphane'nin bir zamanlar erişilmez olan (şimdi durum nedir bilmiyorum) o gazete okuma salonlarına girmek için bile kaç kere teşebbüs ettim, Allah biliyor, ama başaramadım. SBF'de iken Fakülte Kütüphanesinin gazete koleksiyonlarının olduğu bölümde ne kadar ümitsiz saatler geçirmiştim 1971 yılının Milliyet'ini bulup da Haziran-Ağustos dönemini sayfa sayfa da olsa arşınlayayım diye ama nafile!! Gazeteler o dönemde "eylemci" öğrencilerce parçalanıp sayfaları kopartılıyordu, nedendir hiç anlamamışımdır! Üstelik benim haberin tam olarak hangi günkü gazetede yayınlandığını kesinlikle bilmeme olanak yoktu ama hangi ay olduğunu tahmin edebiliyordum. Yine de bunların hepsi umutsuz bir çaba gibiydi.

Bu sabah nereden aklıma estiyse, "yok mu şu koca internet dünyasında her sayfanın görüntülendiği bir arşiv sitesi" falan diye düşündüm. Google'dan "gazete arşivi" diye yazdım. Milliyet'in arşivi, koleksiyon mahiyetli, ciddi bir site görüntüsü verdi. Ordan ayrıntılı arama. Haziran- Ağustos 1971, Mayıs-Eylül 1971 zaman aralığı, "maarif", "kolej", "sınav", "imtihan" falan derken bir de baktım 1971 liselerarası matematik  müsabakası sonucunun duyurulduğu 4 Temmuz 1971 tarihli 9. sayfa haberine ulaştım. Bir süre sonra bir de baktım, aynı sayfada tam da benim yıllardır aradığım bu haber kesiti duruyor! Allahım! O anki sevincimi, heyecanımı tahmin edemezsiniz! Yılların özlemi, isteği bir anda gerçek oldu. İlk yaptığım şey hemen kaleme, kağıda sarılıp, gazetenin tarihini ve sayfa no'sunu bir kenara not etmek oldu. Sonra, kopyalama, yapıştırma vs. Arkasından hemen sizlerle paylaşma isteği geldi tabii.

Atilla Günay
 


Yorumlar